Medewerkersbeleving bij NTR

06.07.2021 – NTR wil de stem horen van hun mensen en inzicht in hun werkbeleving en werkplezier. En dat matcht met waar Sparkey in gelooft. Want een werkgever die zijn mensen centraal zet en stappen zet om werkplezier te vergroten, die snapt het. Betrokken en blije medewerkers zitten lekkerder in hun vel en dat heeft een positieve invloed op zowel de medewerker als de werkgever.

De uitdaging

NTR wilde inzicht krijgen in de werkbeleving van medewerkers, zodat ze de beleving aan de hand van concrete verbeterpunten kan verbeteren, zowel op organisatie- als op teamniveau. Maar ook de zaken die positief bijdragen aan de beleving kan benutten en koesteren. 

Aanpak

We kozen samen met NTR voor een medewerkersonderzoek. Een online kwantitatief onderzoek onder alle medewerkers. Ons model dat we hiervoor inzetten is gebaseerd op de Piramide van Maslow. Hoewel wij de categorieën niet één op één overnemen en er niet van uitgaan dat de behoeften van medewerkers lineair op elkaar gebouwd worden, biedt de piramide een mooi raamwerk om de behoeften van medewerkers in kaart te brengen. Elk thema bestaat uit een aantal bouwstenen, waarvan NTR er een aantal koos om uit te vragen in deze 0-meting

 

Resultaten

  • Een online dashboard met realtime respons 
  • Aanvullend concreet rapport met adviezen op verschillende niveaus: leidinggevende, medewerkers, HR en directie
  • Een leuke samenwerking met korte communicatielijnen en waarin naast de inhoud ook veel gelachen is. 

 

Hanny Geerts–Hoofd P&O a.i.  NTR: 

“Met Sparkey is het fijn samenwerken. De communicatielijnen zijn kort en je wordt optimaal gefaciliteerd. En dat alles de nodige plezier met elkaar. We zijn erg geholpen met de inzichten uit het onderzoek en kunnen hiermee aan de slag!”

 

Ben jij voor jouw organisatie ook nieuwsgierig naar de werkbeleving en het werkplezier van jouw medewerkers? Wij voeren graag een medewerkersonderzoek uit. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Vind jouw perfecte match: Je wilt niet zomaar mensen aannemen, maar een collega die bij het DNA van jouw organisatie past

• Employerbranding

• HR-campagne

• EVP

• employeevalueproposition

Wat ervaren jouw werknemers: Jij als werkgever wil ook meer, in de vorm van een werknemer die eigenaarschap toont en net die extra stap zet

•  medewerkersbelevings-onderzoek

• cultuurbelevingindekaart

• organisatieveranderingen

Breng alles in kaart: Hoe hard je ook werkt aan een optimale bedrijfscultuur: soms lopen de dingen even niet zoals je wilt

• verzuimvraagstukken

• ambassadeursschap

Wat leeft er in HR: We doen onderzoek onder verschillende HR doelgroepen, zoals medewerkers, werkgevers of HR professionals

• trendonderzoek

• hr-onderzoek

Wat wij voor jou kunnen betekenen

Vind jouw perfecte match: Je wilt niet zomaar mensen aannemen, maar een collega die bij het DNA van jouw organisatie past

• Employerbranding

• HR-campagne

• EVP

• employeevalueproposition

Wat ervaren jouw werknemers: Jij als werkgever wil ook meer, in de vorm van een werknemer die eigenaarschap toont en net die extra stap zet

•  medewerkersbelevings-onderzoek

• cultuurbelevingindekaart

• organisatieveranderingen

Breng alles in kaart: Hoe hard je ook werkt aan een optimale bedrijfscultuur: soms lopen de dingen even niet zoals je wilt

• verzuimvraagstukken

• ambassadeursschap

Wat leeft er in HR: We doen onderzoek onder verschillende HR doelgroepen, zoals medewerkers, werkgevers of HR professionals

• trendonderzoek

• hr-onderzoek

Benieuwd naar wat Sparkey voor jouw bedrijf kan betekenen?

Bel 020 589 8383 of stuur een mailtje naar contact@sparkey.nl

Wij helpen je graag!