Nieuwe persona’s voor PTvT en het bedrijfsleven

De ‘spark’ met Platform Talent voor Technologie 

PTvT is een landelijk kenniscentrum in de onderwijs- en arbeidsmarkt. Een van de initiatieven is de ’mkb-route in het hbo’ om de verbinding tussen het hbo en mkb te versterken. Om dit initiatief goed uit te werken was inzicht nodig in de wensen en behoeften van de doelgroep. Een vraagstuk dat perfect matcht met de expertise van Sparkey in drijfveren van studenten en werkenden en Learning & Development. 

 

De vraag 

De nieuwe ‘Mkb-route in het hbo’ koppelt studenten vroegtijdig aan het midden-en kleinbedrijf in werkendlerentrajecten. Een win-win: studenten krijgen een kijkje in het bedrijfsleven en het bedrijfsleven krijgt goed geschoold personeel.  

PTvT vroeg ons om inzicht te geven in de wensen en behoeften van studenten en zij-instromers. Met die kennis helpen zij opleidingen en mkb-bedrijven in de doorontwikkeling en communicatie van leerroutes. Dit zijn stappen die studenten doorlopen om hun leerdoelen te behalen. En daarmee vergroten zij de bekendheid en aantrekkelijkheid van de leerroutes. 

 

Het resultaat 

Door middel van kwantitatief onderzoek ontwikkelden we drie persona’s: de ‘nieuwsgierige student’, de ‘onafhankelijke zij-instromer’ en de ‘doelgerichte doorstromer’. Inzicht in deze persona’s draagt bij aan de doorontwikkeling van de leerroutes en communicatie richting studenten.  

Lees alles over wervingsboodschappen en vacatureteksten in het rapport. 

 

Het proces 

Op basis van kwantitatief onderzoek brachten we in kaart wat de overwegingen zijn van de verschillende doelgroepen. We ontwikkelden op basis hiervan persona’s en maakten inzichtelijk hoe deze het beste benaderd kunnen worden om hen te enthousiasmeren voor de Mkb-routes.​ 

 

Annemarie Knottnerus en Leon Jansen van PTvT: ​ 

“We hebben fijn samengewerkt met Sparkey en inzichten verkregen waar we ook echt iets mee kunnen. Het persona-rapport geeft mooie tools/handvatten voor opleidingen en mkb-bedrijven.” 

Vind jouw perfecte match: Je wilt niet zomaar mensen aannemen, maar een collega die bij het DNA van jouw organisatie past

• Employerbranding

• HR-campagne

• EVP

• employeevalueproposition

Wat ervaren jouw werknemers: Jij als werkgever wil ook meer, in de vorm van een werknemer die eigenaarschap toont en net die extra stap zet

•  medewerkersbelevings-onderzoek

• cultuurbelevingindekaart

• organisatieveranderingen

Breng alles in kaart: Hoe hard je ook werkt aan een optimale bedrijfscultuur: soms lopen de dingen even niet zoals je wilt

• verzuimvraagstukken

• ambassadeursschap

Wat leeft er in HR: We doen onderzoek onder verschillende HR doelgroepen, zoals medewerkers, werkgevers of HR professionals

• trendonderzoek

• hr-onderzoek

Wat wij voor jou kunnen betekenen

Vind jouw perfecte match: Je wilt niet zomaar mensen aannemen, maar een collega die bij het DNA van jouw organisatie past

• Employerbranding

• HR-campagne

• EVP

• employeevalueproposition

Wat ervaren jouw werknemers: Jij als werkgever wil ook meer, in de vorm van een werknemer die eigenaarschap toont en net die extra stap zet

•  medewerkersbelevings-onderzoek

• cultuurbelevingindekaart

• organisatieveranderingen

Breng alles in kaart: Hoe hard je ook werkt aan een optimale bedrijfscultuur: soms lopen de dingen even niet zoals je wilt

• verzuimvraagstukken

• ambassadeursschap

Wat leeft er in HR: We doen onderzoek onder verschillende HR doelgroepen, zoals medewerkers, werkgevers of HR professionals

• trendonderzoek

• hr-onderzoek

Benieuwd naar wat Sparkey voor jouw bedrijf kan betekenen?

Bel 020 589 8383 of stuur een mailtje naar contact@sparkey.nl

Wij helpen je graag!