Met de HR trendmonitor van Sparkey, het label van Motivaction voor arbeidsmarktonderzoek, blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen en trends op de arbeidsmarkt. We besteden de helft van onze tijd aan werk, dus het is cruciaal dat werknemers op de juiste plek zitten en productief en gelukkig zijn. Veranderingen zoals thuiswerken door de coronacrisis beïnvloeden dit welzijn sterk. Werkgevers moeten daarom goed geïnformeerd blijven om effectief op deze veranderingen in te spelen en het welzijn van hun medewerkers te waarborgen.
De HR trendmonitor van Sparkey biedt werkgevers de mogelijkheid om ontwikkelingen in de markt te onderzoeken of te monitoren. Voorbeelden van actuele trends in de arbeidsmarkt zijn diversiteit, inclusiviteit, werkbeleving, flexibilisering van de arbeidsmarkt en employer branding. Door jarenlang onderzoek weten wij wat medewerkers drijft én wat werkgevers willen bereiken.
Hoe werkt het in de praktijk?
Bij Sparkey zetten we maatwerk onderzoek in om klantspecifieke vragen op te lossen, en bieden een concreet en scherp advies waar je direct mee aan de slag kunt. Je kunt met jouw organisatie al met één vraag deelnemen aan het trendonderzoek, tot een maximum van vijf vragen. We geven je uiteraard graag advies over de optimale invulling van de vraagstellingen en de indeling van de vragenlijsten. De onderzoeksresultaten zijn binnen een werkweek na het veldwerk beschikbaar, met verdere uitwerkingsmogelijkheden zoals een koppeling met de Workprofiler en andere relevante achtergrondinformatie uit het Werknemerspanel (zoals branche, functie en bedrijfsgrootte).
Wil je meedoen aan de HR trendmonitor?
Elk kwartaal voeren we het trendonderzoek uit onder leden van het eigen Werknemerspanel (onderdeel van StemPunt, het consumentenpanel van Motivaction). Elke meting beantwoordt met een landelijk representatieve steekproef de vragen van opdrachtgevers: 1.000 respondenten in de leeftijdscategorie van 18 tot 67 jaar. Door de vaste onderzoeksmethodiek en de inzetbaarheid voor meerdere klanten blijven de kosten voor het onderzoek relatief laag. Met de HR trendmonitor krijg je antwoord op onder meer de volgende vragen:
- Hoe sterk is het werkgeversmerk van onze organisatie?
- Sluit onze Employee Value Proposition (EVP) aan bij de behoeften van de markt?
- Hoe kijkt Nederland aan tegen thuiswerken?
- Hoe belangrijk is diversiteit en inclusiviteit voor werkenden?
- Maakt een ruim opleidingsbudget onze organisatie aantrekkelijk?
- Op welke kanalen zoeken millennials naar vacatures?
- Wat maakt een organisatie aantrekkelijk voor Gen Z’ers die de arbeidsmarkt betreden?
Heeft jouw organisatie behoefte aan antwoorden op deze of soortgelijke vragen? Dan biedt de HR trendmonitor een passende onderzoeksoplossing. Wil je meer weten over de HR trendmonitor van Sparkey? Neem contact met Anna op via a.newen@sparkey.nl