Optimaliseer je positie als werkgever op de arbeidsmarkt met het Intermediair Imago Onderzoek

Facebook
Twitter
LinkedIn

12.06.2024 – Al jarenlang voeren wij met succes het Intermediair Imago Onderzoek (IIO) uit in opdracht van DPG recruitment. Op basis van de resultaten van dit onderzoek kun je een vergelijking maken met andere werkgevers en uiteenlopende functiegroepen. Het onderzoek is inmiddels afgerond en 79 werkgevers in Nederland zijn meegenomen. Via DPG kun je een rapport met jouw resultaten afnemen. Je kiest zelf met wie je vergeleken wil worden.  

 

Versterk je werkgeversmerk voor het aantrekken en behouden van talent 

Inzicht in je doelgroep is het startpunt van employer branding: Wat vindt jouw doelgroep belangrijk aan een werkgever? Hoe bekend is jullie werkgeversmerk? Wat is het imago van jouw bedrijf onder verschillende doelgroepen? En wat onderscheidt jouw organisatie als werkgever van de concurrentie? Op basis van deze inzichten kun je een krachtige belofte formuleren aan je (nieuwe) collega’s en de boodschap per doelgroep verder verfijnen. 

In het IIO brengen we de volgende elementen in kaart: 

  • De naamsbekendheid van je werkgeversmerk. 
  • Welke imago-aspecten jouw doelgroep belangrijk vindt. 
  • Hoe je als werkgever scoort op de verschillende imago-aspecten. 
  • Hoe je naamsbekendheid en imago zijn ten opzichte van 9 zelfgekozen andere organisaties. 

 

De doelgroep 

We ondervragen circa 5.800 respondenten in de volgende doelgroepen: 

  • Totale hbo+ doelgroep t.o.v. benchmark 
  • Hbo+ – uitgesplitst op aantal jaren werkervaring (0-5, 5-10, 10-15 en >15 jaar) 
  • 4 functiegroepen naar keuze waaronder; techniek, IT, marketing/sales, finance, zorg en onderwijs 
  • Opleidingsniveau (mbo, hbo, wo) 

 

Wil je meer weten over de mogelijkheden?  

Neem contact op met Ester Koot voor meer informatie. 

Andere nieuwsberichten

Wat wij voor jou kunnen betekenen

Vind jouw perfecte match: Je wilt niet zomaar mensen aannemen, maar een collega die bij het DNA van jouw organisatie past

• Employerbranding

• HR-campagne

• EVP

• employeevalueproposition

Wat ervaren jouw werknemers: Jij als werkgever wil ook meer, in de vorm van een werknemer die eigenaarschap toont en net die extra stap zet

•  medewerkersbelevings-onderzoek

• cultuurbelevingindekaart

• organisatieveranderingen

Breng alles in kaart: Hoe hard je ook werkt aan een optimale bedrijfscultuur: soms lopen de dingen even niet zoals je wilt

• verzuimvraagstukken

• ambassadeursschap

Wat leeft er in HR: We doen onderzoek onder verschillende HR doelgroepen, zoals medewerkers, werkgevers of HR professionals

• trendonderzoek

• hr-onderzoek

Benieuwd naar wat Sparkey voor jouw bedrijf kan betekenen?

Bel 020 589 8383 of stuur een mailtje naar contact@sparkey.nl

Wij helpen je graag!