NTR wil de stem horen van hun mensen en inzicht in hun werkbeleving- en plezier. En dat matcht met waar Sparkey in gelooft. Want een werkgever die zijn mensen centraal zet en stappen zet om werkplezier te vergroten, die snapt het. Betrokken en blije medewerkers zitten lekkerder in hun vel en dat heeft dan weer positieve invloed op zowel de medewerker zelf als de werkgever.
De uitdaging
NTR wilde inzicht krijgen in de werkbeleving van medewerkers, zodat ze de beleving aan de hand van concrete verbeterpunten kan verbeteren, zowel op organisatie- als op teamniveau. Maar ook de zaken die positief bijdragen aan de beleving kan benutten en koesteren.
Aanpak
We kozen samen met NTR voor online kwantitatief onderzoek onder alle medewerkers. Ons model dat we hiervoor inzetten is gebaseerd op de Piramide van Maslow. Hoewel wij de categorieën niet één op één overnemen en er niet van uitgaan dat de behoeften van medewerkers lineair op elkaar gebouwd worden, biedt de piramide een mooi raamwerk om de behoeften van medewerkers in kaart te brengen. Elk thema bestaat uit een aantal bouwstenen, waarvan NTR er een aantal koos om uit te vragen in deze 0-meting.
Resultaten
- Een online dashboard met realtime respons
- Aanvullend concreet rapport met adviezen op verschillende niveaus: leidinggevende, medewerkers, HR en directie
- Een leuke samenwerking met korte communicatielijnen en waarin naast de inhoud ook veel gelachen is.
Hanny Geerts–Hoofd P&O a.i. NTR:
“Met Sparkey is het fijn samenwerken. De communicatielijnen zijn kort en je wordt optimaal gefaciliteerd. En dat alles de nodige plezier met elkaar. We zijn erg geholpen met de inzichten uit het onderzoek en kunnen hiermee aan de slag!”