10.12.2024 – In de afgelopen jaren heeft Sparkey de werkgeversfunnel doorontwikkeld. De aantrekkelijkheid van werkgevers brachten we in de afgelopen jaren op veel verschillende manieren in kaart, maar het was tijd voor eenduidigheid! Nu hebben we een strakke funnel die als benchmark kan dienen. Zo kunnen we door de jaren heen goede vergelijkingen maken en verschillende werkgevers met elkaar vergelijken.
Leeswijze
Door de graduele kleurverschillen zie je in één oogopslag hoe jouw organisatie scoort ten opzichte van concurrenten en/of een benchmark. De grafiek heeft een trechtereffect: dat betekent dat er steeds maar een bepaald percentage doorgaat naar de volgende vraag. Hierdoor krijg je precies te zien op welk aspect potentiële werknemers afvallen.
Wat kan ik er als werkgever mee?
Met deze funnel wordt het duidelijk waar jij als werkgever op kan inzetten in de arbeidscommunicatie. Bijvoorbeeld: Hebben veel mensen wel een beeld van jouw organisatie, maar vinden ze jou als werkgever niet aantrekkelijk? Dan moet er aan het imago gewerkt worden! En vinden ze je een aantrekkelijke organisatie, maar zijn er uiteindelijk maar weinig mensen die daadwerkelijk zouden solliciteren? Onderzoek dan wat deze mensen over de streep zou kunnen trekken.