12.06.2024 – Al jarenlang voeren wij met succes het Intermediair Imago Onderzoek (IIO) uit in opdracht van DPG recruitment. Op basis van de resultaten van dit onderzoek kun je een vergelijking maken met andere werkgevers en uiteenlopende functiegroepen. Het onderzoek is inmiddels afgerond en 79 werkgevers in Nederland zijn meegenomen. Via DPG kun je een rapport met jouw resultaten afnemen. Je kiest zelf met wie je vergeleken wil worden.
Versterk je werkgeversmerk voor het aantrekken en behouden van talent
Inzicht in je doelgroep is het startpunt van employer branding: Wat vindt jouw doelgroep belangrijk aan een werkgever? Hoe bekend is jullie werkgeversmerk? Wat is het imago van jouw bedrijf onder verschillende doelgroepen? En wat onderscheidt jouw organisatie als werkgever van de concurrentie? Op basis van deze inzichten kun je een krachtige belofte formuleren aan je (nieuwe) collega’s en de boodschap per doelgroep verder verfijnen.
In het IIO brengen we de volgende elementen in kaart:
- De naamsbekendheid van je werkgeversmerk.
- Welke imago-aspecten jouw doelgroep belangrijk vindt.
- Hoe je als werkgever scoort op de verschillende imago-aspecten.
- Hoe je naamsbekendheid en imago zijn ten opzichte van 9 zelfgekozen andere organisaties.
De doelgroep
We ondervragen circa 5.800 respondenten in de volgende doelgroepen:
- Totale hbo+ doelgroep t.o.v. benchmark
- Hbo+ – uitgesplitst op aantal jaren werkervaring (0-5, 5-10, 10-15 en >15 jaar)
- 4 functiegroepen naar keuze waaronder; techniek, IT, marketing/sales, finance, zorg en onderwijs
- Opleidingsniveau (mbo, hbo, wo)
Wil je meer weten over de mogelijkheden?
Neem contact op met Ester Koot voor meer informatie.